گروه کوهنوردی دانشگاه امام صادق (ع)

یادبود محمدجواد طائی
شبکه‌های اجتماعی

گزارش برنامه قله پرسون

پنجشنبه, ۳ اسفند ۱۳۹۶، ۱۰:۳۰ ب.ظ

حدود ساعت 5 صبح از محل دانشگاه امام صادق علیه السلام به سمت لواسانات حرکت کردیم و پس از توفقی برای اقامه ی نماز، حدود ساعت 6:15 به روستای افجه رسیدیم و ساعت 6:25 صعودمان از سمت یال جنوب غربی(یال صعود زمستانی)آغاز شد.

قله پرسون


نام برنامه: صعود به قله پرسون به تاریخ 3 اسفند 1396

ارتفاع قله: 3170 متر، ارتفاع مبدأ صعود: 2200 متر

مسئول برنامه: آقای صادق بیرامی

شرکت کنندگان: 

- آقای دکتر قسوری

- آقای علی رحمانی

- آقای مصطفی جاوید

- آقای مهدی سیفی

- آقای محمدسعید صفاری (مسئول گروه کوهنوردی)

- آقای مسعود عباسی (مهمان)


قله پرسون


پرسون قله‌ای است کم‌ارتفاع که یال‌های غربی و جنوبی آن به منطقه لواسانات (روستاهای افجه و برگ‌جهان) و یال‌‌های شمالی آن به دشت هویج (شمال روستای افجه) و یال شرقی (بسیار کوتاه) آن به خط‌الرأس اصلی البرز (بین قلل ریزان و سیاه‌غارها) ختم می‌شود. 

حدود ساعت 5 صبح از محل دانشگاه امام صادق علیه السلام به سمت لواسانات حرکت کردیم و پس از توفقی برای اقامه ی نماز، حدود ساعت 6:15 به روستای افجه رسیدیم و ساعت 6:25 صعودمان از سمت یال جنوب غربی(یال صعود زمستانی)آغاز شد.


قله پرسون


بعد از گذشت 2 ساعت، برای صرف صبحانه توقف کردیم و سپس به صعود ادامه دادیم. پس از گذشت مدتی از صعود، میزان برف به حدی شد که نیاز به برفکوبی داشت و از آن به بعد اعضای تیم به نوبت اقدام به برفکوبی کردند که علی آقای رحمانی بیشتر زحمت این موضوع را کشیدند. از حدود ساعت 8:30 کم کم بارش برف آغاز شد اما اوضاع هوا آنچنان سرد و وخیم نبود که از صعود منصرف شویم.


قله پرسون


قله پرسون


ساعت 10:30 به قله فرعی اول رسیدیم و پس از کمی توقف به مسیر ادامه دادیم. حالا با سگی که از ابتدای مسیر همراه ما بود، 7+1 نفر راهی قله بودیم. هرچه بالا میرفتیم، جلال و جبروت خداوند متعال، زیباتر رخ نشان میداد و با هر نفس مانند کسی بودیم که برفراز ابرها در حال پرواز هستیم. 


قله پرسون


در حالیکه قله پرسون نمایان شده بود، تراکم ابرها بیشتر، بارش برف شدید تر و برودت هوا نیز زیادتر شده بود. اما تمام اعضای تیم کامل یک دست و قدرتمند گروه کوهنوردی دانشگاه امام صادق علیه السلام، پس از صعودی لذت بخش، در ساعت 11:20 برفراز قله پرسون ایستادیم. 


قله پرسون


پس از قدری تأمل روی قله و گرفتن چند عکس یادگاری، باتوجه به اینکه اوضاع جوی رو به وخامت می رفت، عزم بازگشت کردیم. 


باتوجه به اینکه نقشه ی بازگشت گرفته شده بود، تصمیم گرفتیم از مسیر یال شمالی برگردیم. پس از اینکه مقداری ارتفاع کم کردیم، چنان مِه شدیدی فراگیر شد که حدود یک متری خود را به سختی میدیدیم. تا جایی که تصمیم گرفتیم به قله بازگردیم و از همان مسیر صعود، به پایین برگردیم. اما با کاهش غلظت مه و تدبیر اعضای تیم مخصوصا آقای دکتر قسوری مسیر را تشخیص دادیم و راه بازگشت را پیش گرفتیم. 


در حدود ساعت 14:45 به دشت هویج رسیدیم و بعد از کمی استراحت و تغذیه، به سمت روستایی که از آنجا شروع به صعود کرده بودیم رفتیم و ساعت 15:35 برنامه به پایان رسید. 


قله پرسون



بدین ترتیب در سومین روز از آخرین ماه سال 96، یک صعود زمستانی خوب و بسیار به یادماندنی برای اعضای تیم کوهنوردی دانشگاه امام صادق علیه السلام رقم خورد.


نظرات (۱)

  • سامانه بریم کوه
  • سامانه "بریم کوه" اولین سامانه معرفی برنامه های کوهنوردی

    🔸 سرپرستان تمام گروه های کوهنوردی و رشته های وابسته به آن به راحتی و رایگان می‌توانند برنامه های خود را در "بریم کوه" ثبت نمایند.

    ✅ ثبت رایگان برنامه
    ✅ امکان مشاهده لحظه ای لیست شرکت‌کنندگان
    ✅ دریافت سریع اطلاعات از شرکت‌کنندگان
    ✅ واریز آنلاین هزینه برنامه و حذف مشکلات واریز کارت به کارت

    www.berimkouh.com
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی