گروه کوهنوردی دانشگاه امام صادق (ع)

یادبود محمدجواد طائی
شبکه‌های اجتماعی

گزارش برنامه آبشار سنگان

دوشنبه, ۱۷ اسفند ۱۳۹۴، ۰۱:۲۳ ب.ظ

بسم الله الرحمن الرحیم

به همت شرکت کنندگان در این برنامه، ساعت 6:20 صبح روز چهاردهم اسفند ماه 94 ، از دانشگاه به سمت روستا سنگان راه افتادیم. حقیقتا این ایام در این هوای بهاری، وداع از بسترِخواب و زدن به دل کوه و کمر نیاز به همت مضاعفی داره که البته برای کسانی که لذت آن را چشیده‌اند به چشم نمی‌آید.

برای رسیدن به آبشار سنگان  باید از تهران به سمت کن و سپس به سمت روستا سولقان و امام زاده داوود و نهایتا روستای سنگان ادامه مسیر داد. ساعت 7:30 رسیدیم امام زاده قاسم (شروع پیاده روی به سمت آبشار) . ماشین رو اونجا پارک کردیم و برنامه مون رو شروع کردیم...

از اونجایی که هنوز بعضی از بچه ها خواب بودن! آقا صادق (بیرامی) یه مقدار گروه رو نرمش دادن تا هم یه کم گرم بشن و هم از خواب بیدار شن....

هوا اصلا اونجوری که پیش بینی میکردیم نبود، اثرات بهار زودرس رو کاملا مشاهده کردیم. تا جایی که یادم میاد سال پیش همین ایام بود که اومدیم سنگان، ولی هوا سرد بود. حتی همون اول راه برف رو زمین نشسته بود. چه برسه به مسیر که کلی برف بود و اصلا زمین یخ زده بود....

به هر حال به گروه گفتم اینجوری که بوش میاد امسال از سُر خوردن روی برف خبری نیست. هوا خیلی خوب و بهاری... و دریغ از برف و یخ...

تقریبا بعد چهل دقیقه پیاده روی به یک دوراهی خاطره برانگیز رسیدیم.... (مسیری که سال گذشته اشتباه رفتیم و از 300-400 متر بالای آبشار سَر در آوردیم. همون اشتباه رفتن باعث شد تا بتونیم یک مسیر طولانی رو از نزدیک های خط الراس کوه تا دامنه، رو برف سُر بخوریم و بیایم پایین.... و کلی لذت ببریم و خاطره ساز بشه.... برای اطلاع بیشتر به گزارش اردوی سنگان سال 1393، اسفند ماه رجوع شود-)

در ابتدا تصمیم بر این بود که از همون مسیر سال گذشته بریم تا تیوپ سواری بدون تیوپ مون! تکرار بشه، ولی با توجه با هوا بهاری اونجا فکر نمیکردیم برفی باشه. ولی وقتی رسیدیم به دو راهی نصف گروه میخواست همون مسیر رو بره تا یه کم کوه نوردی بکنن...

پس  تقسیم شدیم. هفت نفر از مسیر غیر عرفی رفتن (با رهبری آقا صادق بیرامی) و هفت نفر دیگه (چون زیاد آماده کوه نوردی نبودن) از همون مسیر عادی (با رهبری مسئول گروه آقای حکیمی)

اما از مسیر عادی:

هوا بسیار خوب بود و حتی یک ذره برف و یخ هم رو زمین نمیدیم. تقریبا مسیر پیاده روی با شیب ملایم بود. هر از چند گاهی در مسیر می‌ایستادیم و عکس میگرفتیم...

رسیدم به آخرین دوراهی... دوباره نزدیک بود یک خاطره دیگه (از اون خاطرات جالب) ساخته بشه. مسیر رو اشتباه رفتیم. تا به جای رسیدیم که دیگه پیاده روی مون به صخره نوردی تبدیل شده بود! تقریبا 45 دقیقه از صخره ها بالا رفتیم ولی آخرش دیدیم واقعا نمیشه... پس برگشتیم و مسیر عادی رو رفتیم.

ساعت 10:45 بود که تو مسیر اصلی، بچه های دیگه گروه که از ما جدا شده بودن به ما رسین و ملحق شدن و با هم ادامه مسیر دادیم.

اما برگردیم به دو راهی کذایی:

ادامه از زبان گروه دوم که از مسیر غیر عرفی رفته بودند: بعد از بالا رفتن از یکی از آبشار های کوچیک و صعود در دامنه، کم کم برف ها دیده میشد.

و اما همین آبشار در برنامه سال گذشته :

بالاخره رسیدیم به خط الراس و جلو رفتیم. دیگه وقتش بود بیام پایین، تو دامنه و دره...

آقا صادق که دلش برای سرسره بازی تنگ شده بود، جلوتر از همه رو برف ها نشست و سُر خور و اومد پایین.

برای تماشای فیلم بر روی PLAY  کلیک کنید.

پشت سر ایشون بقیه هم رو سرسره برفی پایین اومدن. مسیر رو ادامه دادیم تا به گروه دیگر ملحق شدیم. ساعت 11:20 بود که به آبشار رسیدیم که با ازدحام جمعیت زیادی و البته متاسفانه با وضع نه چندان مناسبی (!) قبل از ما کنار آبشار حضور داشتند. رفتیم سمت چپ آبشار یه غار کوچکی بود. چند تا عکس گرفتیم و پایین غار صبحونه جانانه‌ای خوردیم. چه قدر چسبید!!!

ادامه همون مسیر(سمت چپ آبشار اصلی) یک آبشار کوچک دیگه بود. رفتیم اونجا و چند تا عکس گرفتیم و همون جا یه کم دیگه سرسره بازی رو برف کردیم.

بصورت تکی :

و دسته جمعی :

برای تماشای فیلم بر روی PLAY  کلیک کنید.

تا ساعت 12:15 اونجا مشغول تفریح بودیم و بعدش به سمت پایین راه افتادیم.

ساعت 13:30 بود که رسیدیم پایین و در امام زاده قاسم فریضه ظهر و عصر را ادا کردیم و بعد از نوش جان کردن کلی پفک!!!، سوار ماشین شدیم و برگشتیم به سمت دانشگاه...

و سرانجام ساعت 14:45 دقیقه بود که پا بر زمین مبارک دانشگاه نهادیم.

جای عزیزانی که نتونسته بودند بیان سبز و خالی بود . به امید دیدار در برنامه های آتی ...