گروه کوهنوردی دانشگاه امام صادق (ع)

یادبود محمدجواد طائی
شبکه‌های اجتماعی

 

یا من فی الجبال خزائنه

برخی واژه ها را فقط کسانی درک می‌کنند که مفهوم آن را ذوق کرده باشند.کوه نیز از همان واژگان سحرآمیز است که سیر در این مظهر آفاقی، سرشار از آموزه‌های عمیق زندگی است که مبارزه با مشکلات فر اروی زندگی آدمی را ساده‌تر می کند. ورزش کوهنوردی نیز یکی از لذیذترین و خاطره ‌انگیزترین تفریحات است که خو گرفتن به آن، دل کندن از این ورزش را سخت می‌کند و بی دلیل نیست که کوهنوردان حرفه ای را، اسیران اعتیاد به دیوهای سپید خوانده اند.

اداره تربیت بدنی دانشگاه امام صادق علیه السلام نیز در راستای رهنمودهای رهبر فرزانه‌ی انقلاب مد ظله العالی مبنی بر توصیه های ایشان خطاب  به دانشجویان به ورزش در کنار تحصیل و تهذیب، از سالها پیش تا کنون سعی در بسترسازی مناسب این ورزش در دانشگاه نموده که به حول و قوّه‌ی الهی تا حدودی در اشاعه فرهنگ کوهنوردی موفق بوده است.

هر چند سالها گروههای کوچک و جدی کوهنوردی در دانشگاه وجود داشت که همیشه  راه فراز و فرود را می‌پیمودند، ولی از اواخر سال 1384 بر آن شدیم که اردوهای کوهنوردی در قالبی منسجم و به دور از تعلقات گروهی کوچک، برای فرهنگسازی این ورزش زیبا در بین همه دانشجویان، راه افتاده و به تدریج جای مناسب خود را پیدا کند.

صعود به قلل زیبا و مرتفع کشور و برخی از جنگل ها، کویرها و غارها، حاصل برگزاری چند صد برنامه و اردوی مختلف کوهنوردی است که امید است تحت عنایات حضرت بقیة الله عجل الله تعالی فرجه الشریف همچنان ادامه یابد تا با ایجاد تعالی اخلاقی و کمک به علم آموزی مؤمنانه و عاشقانه دانشجویان، قدمی به سوی رسالت اصلی دانشجویان محترم این دانشگاه، که همانا تحقّق مرجعیت علمی است، برداشته شود.ان شاءالله تعالی

هدف ما نیز در این پایگاه، اطلاع رسانی در خصوص برنامه‌های پیش رو و همچنین ارائه گزارش‌ و اطلاعاتی مفید و مرتبط با کوهنوردی برای تمامی علاقه‌‌مندان می‌باشد که امیدواریم در این مسیر ثابت قدم و موفق باشیم.

دست آخر شایسته است که زحمات فراوان مسؤولان دانشگاه و به ویژه معاونت دانشجویی و فرهنگی را ارج نهاده و از پیشکسوتان کوهنوردی دانشگاه، که با ذوق زیبا و تجربیات ارزنده‌ی خویش،این بار گرانقدر را تا بدینجا رسانده اند، تشکّر نماییم. استاد لک، آقایان نعمتی، احمدنظری، سعید رحمانیان، حمید بالایی، سیدمحمدرضا اشرف زادگان، علیرضا نورالهی، مرحوم محمدجواد طایی، احسان سرخوش و محمدصادق بیرامی و عزیزان فراوان دیگر، همه و همه در خور ستایش‌اند و هرگز زحمات آنها فراموش نخواهد شد.

حالی غریق رحمت دوست و پر از خاطرات دل‌انگیز در کوه‌های ایران سرافراز برایتان آرزومندیم.

 

گروه کوهنوردی دانشگاه امام صادق علیه السلام