گروه کوهنوردی دانشگاه امام صادق (ع)

یادبود محمدجواد طائی
شبکه‌های اجتماعی

آموزش و دریافت نرم افزار GPX Viewr

چهارشنبه, ۱ مهر ۱۳۹۴، ۰۶:۵۰ ق.ظ

این نرم‌افزار یکی از بهترین نرم‌افزارهایی است که هر سه شرط یک نرم‌افزار مسیریاب خوب را داراست. (قابلیت استفاده آفلاین، رابط کاربری عالی و رایگان) . برای دریافت نرم‌افزار بر روی عکس زیر کلیک کنید:


       دریافت نرم‌افزار GPX Viewer برای اندروید  به نسخه 1.21.3 آپدیت شد.

 

پس از نصب این نرم‌افزار بر روی تلفن همراه‌اندرویدی خود، کافیست که فایل مسیر خود را به نحوی پیدا کنید. برای آشنایی با فایل مسیر‌ها و روش‌های دستیابی به آن ها اینجا کلیک کنید. 

 

برای آموزش نحوه استفاده از نرم افزار GPX Viewer  با ما همراه باشید...




حالا که فایل مسیر را هم پیدا کرده و بر روی گوشی خود ریختید کاری نمانده است جز دانلود عکس‌های هوایی و یا نقشه‌های مسیر. ابتدا به اینترنت (ترجیحا پرسرعت) وصل شده و سپس نرم‌افزار GPX Viewer را باز کنید.

بر روی منوی آیکون بالا سمت راست صفحه کلیک کنید تا صفحه امکانات باز شود.



1.                      می‌توانید آدرس فایل مسیری که تهیه کردید را بدهید تا بر روی نقشه باز شود.

2.                      اطلاعات کلی مسیر را به شما می‌دهد. سرعت، گراف تغییر ارتفاع و توضیحات

3.                      امکان تغییر بین حالت نمایش نقشه‌ای و یا تصاویر ماهواره ‌ای و حقیقی

4.                      فعال کردن و غیر فعال نمودن نمایش way point ها

5.                      فعال کردن و غیر فعال نمودن قفل شدن صفحه بر روی مکان فعلی شما

 

نمونه فایل مسیر بازدشده توسط نرم افزار :



به خاطر داشته باشید که نرم افزار تنها مسیر‌هایی که شما یکبار آن‌ها را با درجه بزرگنمایی‌های مختلف نگاه کرده‌اید (هنگامی که به اینترنت متصل هستید) را ذخیره می‌کند. پس حالا که دسترسی به اینترنت دارید به طور کامل یکبار مسیر و حتی اطراف آن را با بزرگنمایی های مختلف از روی نقشه طی کنید تا تصاویر آن برای استفاده آفلاین در حافظه دستگاه شما ذخیره شوند.

 

در روز حرکت هم کافیست که GPS گوشی خود را روشن کرده و منتظر بمانید تا ماهواره‌ها مکان شما را تشخیص دهند و بر روی شما قفل کنند. آنگاه می‌توانید موقعیت خود را به طور کامل بر روی نقشه و مسیر بررسی نمایید. البته فراموش نکنید که روشن بودن دائم GPS  باتری زیادی مصرف می‌کند. پس سعی کنید میزان شارژ مسیر خود را مدیریت کنید و یا در مسیرهای طولانی‌تر از شارژرهای همراه (power bank) استفاده کنید.

چنانچه خودتان قصد تهیه و ضبط یک فایل مسیر را دارید ، بایستی از نرم افزار wikiloc استفاده کنید. برای دریافت و آموزش این نرم‌افزار اینجا کلیک کنید.



تهیه از محمدحسن یگانه


 

نظرات (۱۵)

سلام
آقا دستت درد نکنه، خیلی آموزش خوبی بود
من تا الان از گوگل مپ به صورت آفلاین استفاده می کردم ولی نمی تونستم مسیر را از نقشه های جی پی اس مسیریابی کنم که با این نرم افزاری که شما معرفی کردی کلی نقشه ی آماده برای صعود در دسترسه
پاسخ:
سلام.
سپاس از لطفتون
حق با شماست. مهم ترین مزیت استفاده از این نرم افزار، همین امکان استفاده از track های آماده است که خیلی کاربردی هستند.

با عرض سلام و خسته نباشید

من دوتا نرم افزار رو نصب کردم

با wikiloc یه مسیر رو رفتم و بعد ذخیرش کردم با فرمت GPX بعد اومدم تو برنامه GPX Viewer از قسمت open فایل رو انتخاب کردم وقتی فایل رو باز

میکنه هیچ مسیری رو بهم نشون نمیده.چیکار کنم خیلی هم واجبه اگه میشه ی راهنمایی دقیق تر بهم بدید شاید باید جایی ثبت نام کنم؟؟؟
پاسخ:
عرض سلام.

خیر نیازی به ثبت نام  و یا Sign-in کردن نداره به هیچ وجه.
در صورت تمایل فایل GPX تون رو ارسال کنید تا بررسی بشه مشکل از کجاست.

آی دی تلگرام : Mhyeganeh73@
ایمیل : Mhyeganeh73@gmail.com

سلام

پیدا کردم ممنون
پاسخ:
خدارو شکر

موفق باشید.
  • مرتضی فراهانی
  • خدا قوت! استفاده کردیم.
    سلام  آیا gpxروی آیفون هم میشه نثب کرد؟  لطفا راهنمایی کنید. مرسی
    پاسخ:
    سلام و ادب؛

    نرم افزار معرفی شده در این صفحه مربوط به گوشی‌های با سیستم عامل اندروید هست و برای استفاده از فایل های gpx در آیفون که سیستم عامل ios هستند بایستی از نرم افزار دیگری متناسب با آن استفاده کنید.
    از طریق لینک زیر می‌توانید نرم افزار ARA GPX Viewer را برای آیفون از app store دانلود و نصب کنید :
    https://itunes.apple.com/us/app/ara-gpx-viewer/id952670486?mt=8

    همچنین سری هم به این صفحه بزنید که در آن لیست کامل نرم افزارهای GPX Viewer برای ios را معرفی کرده است :
    http://appcrawlr.com/ios-apps/best-apps-import-gpx

    ممنون میشویم اگر نتیجه کار را با ما در میان بگذارید.
    موفق و شاد باشید
    سلام ممنون از سایت خوبتون .
    من تمام اموزش های ساتتون رو مطالعه کردم.
    2 سوال ازتون دارم . 

    1. اول اینکه وقتی با ویکی لوک مسیرت رو ترک میکنی(ضبط میکنی) . وقتی صفحه گوشی رو خاموش میکنی . بعد از خاموش کردن صفحه گوشی بعد از حدود 10 دقیقه رکورد مسیر متوقف میشه . خواستم ببینم شما هم همین مشکل رو دارید ؟ 

    2. فایل های GPX-Viewer که یک بار توسط اینترنت به صورت افلاین روی گوشیمون دانلود کردیم . با بزرگنمایی و کوچک نمایی. در چه مسیری دقیقا ذخیره میشه ؟ (می خوایم ازش بک اپ بگیریم که همیشه داشته باشیم)

    ممنون و تشکر پیشاپیش
    پاسخ:
    سلام.
    در خصوص سوال اولتون ظاهرا مسئله ناشی از سیاست های گوشیتون برای کاهش مصرف باتری هست و باعث میشه وقتی برنامتون inactive هست مصرفش رو محدود کنه که منجر به قطع رکورد میشه.اگر سیستم عاملتون اندروید هست از قسمت settings وارد battery و بعد app power saving  بشید. نرم افزار‌wikiloc رو پیدا کنید و بروی و قابلیت power saving رو براش غیرفعال کنید.

    و در خصوص سوال دومتون مسیر مربوط cache اپلیکیشن در گوشی بنده این هست :
    android -> data -> com.vecturagames...gpxviewer

    موفق و موید باشید
    سلام
    ابتدا تشکر می کنم مطالبتون خیلی مفید بود.
    سوالی داشتم اینکه اگه مسیری رو با wikiloc ضبط میکنم و بعدا همان مسیر را follow می کنم نمایشگر Gps روی مسیر قفل می شود و در صورت خارج شدن از مسیر هشدار می دهد و امکان همزمان دنبال کردن مسیر قبلی و ضبط مسیر جدید رو داره. این امکان در GPX Viewer  هم هست؟
    پاسخ:
    سلام و ادب و تشکر از لطفتون

    تا جایی که بنده در جریانم خیر GPX Viwer این قابلیت رو نداره که در زمان follow کردن اگر از ترک خارج شدیم هشدار بده و واقعا چقدر خوب و کاربردی بود اگر اینگونه بود.

    با سلام و تشکر

    مشکل نداشتن اینترنت بود که حتما این برنامه ها راه حل هستن در جنگل و کوهستان برای بخیر مسیر حرکت.

    بدم تست کنم خبر میدم تشکر.

    سلام

    این برنامه میشه برای سفرهای کاملا تفریحی و هیجانی استفاده کرد؟؟؟ضریب اطمینانش چقدر؟؟؟میخوایم مسیری برای اولین بار بریم،کوهستانی،شاید توی مسیر جاهای غار مانند هم داشته باشه،میتون بصورت آفلاین مسیر ذخیره بکن و دقیقا از همون مسیر برمون گردونه؟؟؟میخوام توی چند راه ها بتون مسیر درست ذخیره کن و بده بمون

    توی غارها و تونلها هم جواب میده که مسیر دقیق ذخیره کن در و دقیقا از همون مسیر برمون گردونه؟؟؟؟

    ممنون

    سلام

    چگونه میتوانم یک یا چند نقطه را به این نرم افزار وارد کنم .

    بطور مثال . من یک مختصات جی پی اس از یک نقطه دارم و میهواهم بروم به آن نقطه. چگونه میتوانم مختصات آن نقطه را در نرم افزار وارد کرده و سپس جهت یابی کرده و به نقطه مورد نظر برسم ?

    ممنون

  • مرتضی سیدفرجی
  • درود بر شما 

    من نمیتونم wikiloc رو نصب کنم هر کاری میکنم نمیشه😭😭

  • مرتضی سیدفرجی
  • یه مشکلی دارم این که طبق گفته شما میخوام فایل یه مسیری رو از wikiloc دانلود کنم ولی باید اول wikiloc رو نصب کنم که نصب نمیشه

    ممنون میشم راهنمایی کنید

    سلام خسته نباشید یک مشکل دارم مسیری که میخواهیم طی کنیم با اینترنت تمام جزئیات لود کامل میکنیم مثل نقشه ماهواره ای ولی فردا روز ففط مسیر قابل مشاهده است از نقشه ماهواره ای خبری نیست ناچار دوباره اینترنت وصل می شویم

  • مرتضی سیدفرجی
  • سلام و روز بخیر 

    دوست عزیز من فایل GPS بعضی قله ها رو نمیتونم پیدا کنم سایت خاصی هست معرفی کنید به من که چجوری جامع باشه و فایل های GPS همه قله ها و مسیرهای طبیعت گردی رو داشته باشه؟

    ممنون میشم جواب بدید

    سلام
    در سایت http://www.irangpstracks.com امکان عضویت وجود ندارد چون ایمیل حاوی رمز عبور را ارسال نمی کند.

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی