گروه کوهنوردی دانشگاه امام صادق (ع)

یادبود محمدجواد طائی
شبکه‌های اجتماعی

آموزش و دریافت نرم افزار wikiloc

چهارشنبه, ۱ مهر ۱۳۹۴، ۰۶:۴۵ ق.ظ

جهت مشاهده مسیر و استفاده از فایل‌های مسیر (GPX) پیشنهاد ما استفاده از نرم‌افزار GPX Viwer  است که از اینجا می‌توانید به صفحه آموزش و دریافت آن مراجعه کنید. اما گاهی شما خودتان قصد تهیه و ضبط کردن یک فایل مسیر را دارید. در اینجور مواقع پیشنهاد ما نرم افزار wikiloc  است که می‌توانید با کلیک بر روی عکس زیر دریافت نمایید.

 

  دریافت نرم افزار wikiloc برای اندروید  به نسخه 2.7.8 آپدیت شد.

 

برای آموزش نحوه استفاده از این نرم‌ افزار با ما همراه باشید...

 

پس از نصب این نرم افزار بر روی گوشی همراه خود، GPSدستگاه را روشن کنید و نرم‌افزار را باز کنید.



بعد از انتخاب Record Trail نوع فعالیت خود را مشخص کنید.



1.                      با مخفی کردن منوها صفحه را کامل‌ می‌کند.

2.                      انتخاب انواع مختلف نقشه‌ها

3.                 گاهی اوقات در طول مسیر ممکن است به یک سری اماکنی برسید که نیاز به نشانه گذاری دارند. مثلا محل چشمه‌ها، محل استراحت‌ها، آبشارهای زیبا، هشدارها و ... با کلیک بر روی این گزینه امکان افزودن این نشانه‌ها(way point)  به همراه اضافه‌کردن عکس مهیا می‌شود.

4.                      در پایان مسیر بر روی Stop  برای توقف ضبط کلیک کنید.



1.                      نام مسیر را مشخص کنید.

2.                      اگر توضیح خاصی در خصوص این مسیر دارید بنویسید.

3.                      درجه سختی مسیر را مشخص کنید.

4.                      افراد همراه خود رامشخص کنید.

5.                      مسیر را ذخیره کنید.


در پایان با کلیک بر روی گزینه save to sdcard  خروجی مسیر خود را با فرمت GPX در پوشه wikiloc/trails دریافت کنید. حال شما هم می‌توانید این فایل را برای دوستان خود بفرستید و یا برای سری‌های بعد از آن مجددا استفاده کنید.

 

در صورت تمایل می‌توانید با مراجعه به سایت wikiloc  نیز و با تشکیل یک پروفایل برای خود trackهای خود را با دیگران به اشتراک بگذارید و از سایر امکانات آن استفاده نمایید.



تهیه از محمدحسن یگانه

 

نظرات (۹)

  • سلمان محمدی
  • ممنون از لطفتون. این برنامه خیلی عالی هست

    پاسخ:
    ممنون از اعلام نظرتون.
     حق با شماست . در حال حاضر یکی از بهترین نرم‌افزار ها (البته صرفا جهت رکورد کردن مسیر) است. پیشنهاد می‌کنیم برای مشاهده مسیرها از نرم افزار GPX Viewer  استفاده نمایید.
  • مصطفی صباغی
  • سلام
    راهنمایی هاتون واقعا خوب و کاربردی بود. خیلی به دردم خورد، ممنون
    پاسخ:
    خدا رو شکر. باعث افتخاره. 
    موفق باشید...
    سلام
    یه سوال داشتم ؟؟
    مسیر های ذخیره شده که میخوام دانلود کنم با اخطار مواجع میشه!! 
    error: problem setting up in- app billing: lab result: error checking for billing v3 support.(response: 3:billing unavailable)
     چطوری برطرفش کنم؟؟
    پاسخ:
    سلام بر شما.
    برای دریافت فایل مسیرها می‌بایستی به صورت مستقیم از وبسایت ویکی لوک اقدام به جستجو و دریافت نمایید. 

    ضمنا همانطوری که در بالا هم اشاره شد برای مشاهده فایل مسیرها پس از دریافت و انتقال به گوشی، پیشنهاد ما استفاده از نرم افزار GPX Viewer است که مزایای بیشتری دارد.برای دریافت و آموزش این نرم افزار اینجا کلیک کنید.

    موفق باشید
    سلام، ممنون از توضیحات، من معمولا تنها به کوه های ناشناخته میرم و همسرم خیلی نگرانم میشه، دنبال برنامه ای هستم که به صورت زنده موقعیتی که هستم رو برای گوشی همسرم ارسال کنه، شما اطلاعی دارین آیا؟
    پاسخ:
    سلام و ادب؛

    امکانی که به دنبالش هستید معروف به live tracking می‌باشد و چندین اپلیکیشن در این حوزه وجود دارد که معروفترینشون این دو مورد هستند :

    Glympse / Life360 family locator

    که برای هر دو سیستم عامل اندروید و ios موجود می‌باشد. با فعالسازی آن‌ها لینکی را با مخاطبنتون به اشتراک می‌گذارد که از طریق آن می‌توانند بصورت live موقعیت شما را رصد نمایند.

       به امید خدا به زودی سعی می‌کنیم آموزش کامل استفاده از این اپلیکیشن ها رو هم بارگزاری نماییم.
    موفق باشید.
    سپاس از توجه شما. دانلود کردم. جالب هستن.
  • سعید آرودی
  • سلام و درود بر همه هموطنان عزیز و تشکر از این سایت و جناب آقای محمد حسن یگانه . پیشنهادی دارم که خارج از لطف نیست اگر دوستان زمان بزارن و امیدوارم مفید به فایده باشه . بنده برای مشاهده فایلهای GPX از GPX Viewer که نرم افزار فوق العاده ای هست استفاده میکنم و به دوستان هم پیشنهاد میکنم برای رکورد یک مسیر از نرم افزار ViewRanger استفاده کنند . بعد از نصب و تجربه مدتها استفاده از نرم افزارهای اندروید در زمینه GPS این نرم افزار بهترین کارایی را برای بنده داشته . اگر کسی از دوستان هم مشکلی داشتند و یا سوالی توسط ایمیل s.aroodi@gmail.com در خدمتم . 
    سلام
    بنده نرم افزار رو نصب کردم و نقشه افلاین ایران رو هم دانلود کردم . مشکل اینجاست که نمیتونم مسیرهایی که در wikiloc هست رو save کنم .
    خطا میده چرااااااا

    سلام 
    بنده نرم افزار را نصب کردم اما پیغام می دهد که سیگنال جی پی اس ضعیف است و امکان ضبط مسیر وجود ندارد.البته در مکان های مختلف تست کردم. در گوگل مپ هم کارکردن جی پی اس منوط به روشن بودن اینترنت گوشیه.تلفن من samsung a5  هست و البته فکر می‌کنم ایراد به گوشی خودم بر می گرده.آیا کسی میتونه راهنمایی کند؟

    سلام. ببخشین چطوری میشه نقشه افلاین اش رو بصورت جدا از برنامه دانلود کنیم؟یعنی نمیخوام از داخل برنامه دانلود کنیم چون بیش از یک گیگابایت فضای داخلی گوشی رومیخواد...میخوام از طریق کامپیوتر نقشه افلاین رودانلود کنم ببرم تو پوشه های گوشی...چون نمیخوام موقع record trail از نت استفاده کنم میخوام بصورت افلاین اینکار رو انجام بدم

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی